Laman

Kritik & saran positif silakan di email abd.kholik99@gmail.com / abdul@akplawyer.com / info@akplawyer.com

Jumat, 29 November 2013

Berjuang Untuk Agama  اَللّهُ. 

Firman اَللّهُ سبحانه وتعالى, "Orang² yg beriman dan berhijrah serta berjihad di jalan اَللّهُ dengan harta, benda dan diri mereka, adalah LEBIH TINGGI derajatnya di sisi اَللّهُ ; dan itulah orang² yg mendapat kemenangan. Tuhan mereka menggembirakan mereka dengan memberikan rahmat daripada-Nya, keridhaan dan Surga, mereka memperoleh di dalamnya kesenangan yg kekal, mereka kekal di dalamnya selama²nya. Sesungguhnya di sisi اَللّهُ -lah pahala yg besar" (QS. At-Taubah, 9;20-22)

Orang² yg membelanjakan sesuatu untuk Agama  اَللّهُ dan membantu pejuang²-Nya, akan memperoleh ganjaran dan pahala yg besar.

Pernah datang kepada Rasulullah صلى الله عليه وآله وسلم seorang lelaki dengan membawa seekor unta betina yg serba lengkap, lalu diserahkanya kepada beliau seraya berkata, "Unta ini untuk Fii Sabilillah !".

Maka jawab beliau صلى الله عليه وآله وسلم, "Sebagai gantinya, bagimu 700 unta yg serba lengkap di hari kiamat !"

Rasulullah صلى الله عليه وآله وسلم juga bersabda, "Barangsiapa membelanjakan kepada seorang pejuang Fii Sabilillah, sedang ia tidak ikut berjuang bersama², maka baginya atas setiap Dirham pahala 700 Dirham. Dan barangsiapa membelanjakan atas diri sendiri Fii Sabilillah, maka baginya atas setiap dirham pahala 700 Dirham !"

مـاشــاءاللـــــه لاقـــــوةالابااللــــــــه

("An-Nashaaih Ad-Diniyah Wal-Washaaya Al-Imaaniyah", Sayyidinal Imam Al-'Allamah Al-Quthb, Sayyid Abdullah bin Alwy Al-Haddad رضي الله عنـه)

~ Berinfaq Untuk Agama الله di Hari Penuh Berkah ~

Terkirim dari Samsung Mobile

Tidak ada komentar:

Posting Komentar